ارسال پاسخ

۱۸ مرداد ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1748

سعید ترابی مدیر بازرگانی شرکت گلین لعل:

قیمت مواد اولیه را ثابت نگاه دارید؛ حتی با نرخ بالا

حمایت از تولیدکننده تنها با عرضه مواد اولیه و ثابت نگاه داشتن قیمت امکان پذیر است.


 

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، سعید ترابی مدیر بازرگانی شرکت گلین لعل، شرایط فعلی بازار را غیرقابل پیش بینی عنوان کرد و گفت: این غیرقابل پیش بینی بودن هم در بخش خرید توسط مصرف کننده و هم در بخش تامین مواد توسط تولیدکننده مصداق دارد.
 
وی نمایشگاه صنعت ساختمان امسال را نسبت به دوره های قبال ضعیف دانست و گفت: ما چندین دوره در این نمایشگاه مشارکت داشتیم؛ اما این نمایشگاه نسبت به دوره های قبل با میزان استقبال کمتری روبرو بود، شاید به این دلیل است که در دوره های گذشته، تبلیغات شهری و کشوری بیشتر بود. همچنین در گذشته میزان بازدیدکنندگان از شهرستان و خارج از استان تهران زیاد بود.


وی در خصوص بازدیدکنندگان این دوره از نمایشگاه توضیح داد: بیشتر بازدیدکنندگان از ما درخواست فهرست قیمت دارند در حالی که نه ما امکان ارائه قیمت داریم و نه آنها توان خرید را دارند و این نیز به دلیل نوسانات زیاد در بازار است.


ترابی در همین ارتباط ادامه داد: حتی در برخی موارد و در سایر لوله ها پلیمری ما شاهد افزایش 100 درصدی قیمت ها نیز بوده ایم. اکنون شرایط سردرگمی هم برای تولیدکننده و هم برای مصرف کننده وجود دارد.


این فعال حوزه تولید درباره چشم انداز بازار عنوان کرد: شرایط فعلی بازار اصلا قابل پیش بینی نیست. این غیرقابل پیش بینی بودن هم در بخش خرید توسط مصرف کننده و هم در بخش تامین مواد توسط تولیدکننده مصداق دارد. البته بهبود شرایط به سیاست ها و عوامل داخلی و خارجی وابسته است.


ترابی با اشاره به عرضه های کم گریدهای پی وی سی در بورس کالا گفت: در حال حاضر همین مقدار عرضه کم را نیز نمی دهند؛ به عبارتی با قیمت ارائه شده در بورس کالا عرضه ای صورت نمی گیرد. بسیاری از پتروشیمی ها به دلایل مختلف از چند ماه گذشته مانند اورهال و غیره تولید برخی از گریدهای پی وی سی را متوقف کرده اند.


ترابی در پاسخ به این پرسش که اکنون حدود 4 تا 5 هزار تن عرضه در بورس کالا وجود دارد و در مقابل بیش از 60 هزار تن تقاضا هست، آیا این میزان تقاضا واقعی است، گفت: بله این تقاضا واقعی است اکنون ما ظرفیت تولید خود را به دلیل کمبود مواد کاهش داده ایم اگر 60 هزار تن هم عرضه شود برای آن تقاضا وجود دارد و امکان تولید آن وجود دارد.

 

وی گشودن گره این مشکلات را به دست رده های بالای کشور امکان پذیر دانست و اظهار داشت: با این وجود در نهایت حمایت از تولیدکننده تنها با عرضه مواد اولیه و ثابت نگاه داشتن قیمت امکان پذیر است، حتی اگر قیمت مواد اولیه بالا باشد اما این قیمت را باید ثابت نگاه داشت، تا امکان برنامه ریزی برای تولیدکننده و مصرف کننده وجود داشته باشد.


ترابی در خصوص داشتن توجیه اقتصادی صادرات به دلیل افزایش نرخ ارز، گفت: حوزه صادرات دشواری های خود را دارد. حتی در این شرایط امکان رقابت قیمتی نیز وجود ندارد. البته همچنان مشکل اصلی تولید، تامین مواد اولیه است. 
 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد