ارسال پاسخ

۱ مرداد ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1707

pvc-asso.ir

روش هایی برای بهبود نقطه نرمی pvc

اگر درجه پلاستی سازی ضعیف باشد الزامات مکانیکی برآورده نخواهد شد. بنابراین درجه پلاستی سازی در پردازش محصولات پی وی سی بسیار مهم است.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

 

معرفی مختصر از نقطه نرمی ویکات

دمای نرمی ویکات(VST) دمایی است که در آن دما یک میلیمتر از سوزن دستگاه در دمای مشخصی  تحت نیروی مشخص 50 نیوتن در داخل نمونه پلیمری در یک محفظه مایع بی اثر نفوذ می کند.

 

ابزارهای حرفه ای و روش های آزمون دقیق برای این تست وجود دارد. نقطه نرمی ویکات برای کنترل کیفیت پلیمر و ارزیابی عملکرد حرارتی انواع مختلف پلیمر مناسب است. این یک روش برای ارزیابی روند تغییرشکل در دمای بالا در یک ترموپلاستیک است. اما این نشانگر دمای سرویس مواد نیست.

 

روشی برای بهبود نقطه نرمی ویکات

 

1. در مورد رزین، CPVC می تواند با کلرینه کردن رزین پلی وینیل کلرید افزوده شود. این نوع جدیدی از پلاستیک های مهندسی است. این محصول  پودر سفید یا زرد، بدون بو و غیر سمی است. بعد از اینکه رزین PVC کلرینه شد، بی نظمی پیوندهای مولکولی افزایش می یابد و قطبیت بیشتر می شود. حلالیت رزین و پایداری شیمیایی افزایش می یابد.بنابراین  مقاومت حرارتی اسید، قلیا، نمک و اکسیدان مواد افزایش می یابد. محتوای کلر از 56.7 درصد به 63-69 درصد افزایش یافت و دمای نرم شدگی ویکات از 72-82 در PVC به 90-125 در CPVC افزایش می یابد.

 

بالاترین دمای سرویس بیش از110 درجه سانتی گراد و دمای کاربرد طولانی مدت آن 95 درجه سانتیگراد است. نکته منفی این است که پردازش دشوار است، فرمول باید مطابق با آن تنظیم شود. در مورد اینکه چه مقدار اضافه شود، به صورت تجربی به دست خواهد آمد. البته انتخاب مدل صحیح PVC نیز مهم است.

 

 .2 دوز روان کننده: روان کننده ها می توانند نقطه نرمی ویکات را کاهش دهند. بنابراین به فرض تولید طبیعی، مقدار آن، تا حد ممکن کاهش می یابد. استفاده از روان کننده خارجی برای تضمین عدم رسوب و میزان روان کننده داخلی برای اطمینان از اینکه محصول تا حد ممکن شکننده نباشد.

 

استفاده از روان کننده های با وزن مولکولی پایین را به حداقل برسانیدو آن را به روان کننده های با وزن مولکولی بالا مانند پارافین وکس و پلی اتیلن وکس و غیره تغییر دهید.

 

 CPE .3 یک اصلاح کننده برای بهبود چقرمگی است و دمای انتقال شیشه ای آن حدود 10- درجه سانتی گراد است. که می تواند دمای نرم شدگی ویکات را تا حد زیادی کاهش دهد. دوز مصرفی را کاهش دهید و یا با اصلاح کننده های ضربه هسته پوسته، ACR،  MBS ترکیب کنیدو یا اصلاح کننده MBS را اضافه کنید.

 

4. استفاده از پلاستی سایزر را در محصولات کاهش دهید.

 

5. افزودن کمک فرایند های PVC ،  که می تواند سری AS باشد یا  کمک فرایند های استر اسیدهای اکریلیک  می تواند نقطه نرم شدگی ویکات را بهبود دهد.

 

6. استفاده از پر کننده( انتخاب نانو کربنات کلسیم) می تواند در یک محدوده خاص افزایش یابد و نقطه نرم شدگی را بهبود دهد این یک واقعیت مسلم است که عملکرد این افزودنی ها تاثیر زیادی بر عملکرد محصولات دارد.

 

7. اطمینان از درجه پلاستی سازی خوب که برای  مواد لوله درجه پلاستی سازی حدود 70 درصد است که می تواند استکام کششی و ضربه مناسبی را به همراه داشته باشد. اگر درجه پلاستی سازی ضعیف باشد الزامات مکانیکی برآورده نخواهد شد. بنابراین درجه پلاستی سازی در پردازش محصولات پی وی سی بسیار مهم است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد