ارسال پاسخ

شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n166

pvc-asso.ir

احتمال کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از احتمال کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن و افزایش دوره بازپرداخت تا پایان سال خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، علی چگینی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ضمن بیان مطلب فوق تصریح کرد: با وام 160 میلیون تومانی خرید مسکن 50 درصد هزینه خرید یک خانه با متوسط قیمت در تهران از طریق تسهیلات تامین می شود.

 

وی ادامه داد: احتمال موافقت با کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن و افزایش دوره بازپرداخت اقساط پیش از سال 95 وجود دارد.

 

علی چگینی در گفت وگو با ایلنا با بیان اینکه سیاست وزارت راه وشهرسازی از ابتدای  دولت این بوده که بتواند یک حمایت مالی برای بخش مسکن هم در حوزه تولید و عرضه  و هم در حوزه خرید و تقاضا ایجاد کند، اظهار داشت: از این رو با همکاری بانک مسکن و بانک مرکزی  صندوق پس انداز یکم و بقیه صندوق ها شکل گرفت و صندوق های موجود تقویت شد.

 

وی افزود: در راستای اجرای سیاست های وزارت راه و شهرسازی در ابتدا وام 80 میلیون تومانی و در گام بعد وام 160 میلیون تومانی به تصویب شورای پول و اعتبار رسید.

 

چگینی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که بتوانیم 50 درصد هزینه خرید یک واحد مسکونی را به صورت تسهیلات به مردم ارائه دهیم، گفت: برای اینکه توان پذیری و امکان پذیری آن در جامعه شکل بگیرد چند ضرورت وجود دارد که یکی از این ضرورت ها کاهش نرخ سود بانکی است و دوم اینکه دوره بازپرداخت ها افزایش یابد تا اقشار بیشتری بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند و قدرت خرید خانواده های بیشتری افزایش یابد.

 

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد