ارسال پاسخ

۱۲ خرداد ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1620

pvc-asso.ir

طرح 46 هزارهکتار آبياري نوين دشت سيستان امسال افتتاح مي شود

مجري طرح 46 هزار هکتار آبياري نوين به دشت سيستان گفت: اين طرح که از سال 93 با سفر هيات دولت به منطقه سيستان با هدف جلوگيري از مهاجرت، پايداري مردم و افزايش درآمد کشاورزان آغاز شد پيش بيني مي شود تا پايان سالجاري به بهره برداري برسد.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از ايرنا محمد جواد صالحي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: افزون بر 65 هزار بهره بردار در 200 هزار هکتار زمين کشاورزي در شهرهاي شمالي سيستان و بلوچستان در اين طرح سهيم هستند و هر بهره بردار حدود يک هکتار آب تضميني دريافت مي کند.


وي تصريح کرد: بر اساس تعهد پس از يک سال از اتمام طرح 46 هزار هکتار اين طرح از پيمانکاران تحويل و در اختيار بهره برداران قرار مي گيرد تا نواقص احتمالي آن رفع شود.


وي افزود: پس از پيشنهاد جهاد کشاورزي به هيات دولت در قانون بودجه سالجاري 350 ميليون دلار به طرح 46 هزار هکتار آبياري نوين به دشت سيستان از محل صندوق توسعه ملي به دستور رهبر معظم انقلاب اختصاص پيدا کرد.


وي ادامه داد: اين طرح تاکنون زمينه اشتغال 2 هزار و 870 را فراهم کرده که 77 درصد از اين افراد بومي منطقه هستند.


مجري طرح 46 هزار هکتار آبياري نوين به دشت سيستان گفت: اين طرح با حضور 26 مشاور رتبه يک کشور کار خود را آغاز کرد.


صالحي با بيان اينکه تاکنون براي طرح 46 هزار هکتار آبياري نوين به دشت سيستان 53 درصد بودجه اختصاص پيدا کرده است گفت: اين طرح هم اينک 65 درصد پيشرفت فيزيکي دارد.


وي بيان کرد: براي اجراي اين طرح چهار هزار کيلومتر لوله گذاري در قطرهاي 2000، 1800، 600 و 300 ميلي متر از جنس فولاد، جي آرپي و پلي اتلين مي شود که تاکنون افزون بر 2 هزار و 300 کيلومتر آن اجرا شده است.


وي اظهارداشت: 400 ميليون متر مکعب آب تضميني از محل چاه نيمه ها از سوي وزارت نيرو براي اين طرح اختصاص داده شده و 17 ايستگاه پمپاژ، آب را به زمين هاي کشاورزي انتقال مي دهند.


صالحي ادامه داد: طرح 46 هزار هکتار آبياري نوين به دشت سيستان براي نخستين بار در کشور انجام شده به طوري که راندمان آب در اين طرح تا زمين کشاورزي 95 درصد است.


به گزارش ايرنا، با توجه به مشکلات ناشي از خشکسالي هاي متوالي که کشاورزان سيستان همواره با آن دست به گريبانند و هر چند سال منجر به مهاجرت بسياري از آنان به ديگر نقاط کشور شده با دستور رهبر معظم انقلاب مبني بر تامين آب دشت سيستان، طرح انتقال آب با لوله به 46 هزار هکتار از زمين هاي کشاورزي اين منطقه در سفر سال 93 رئيس جمهوري به سيستان و بلوچستان تصويب شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد