ارسال پاسخ

۵ اسفند ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1398

pvc-asso.ir

خدمات بیمه تکمیلی درمان برای واحدهای حقوقی عضو اتاق تهران

 اعضای حقوقی اتاق تهران می‌توانند با استفاده از شرایط ویژه‌ فراهم‌شده، از خدمات بیمه تکمیلی درمان با عنوان «بیمه بازرگان» برخوردار شوند.

اتاق تهران در راستای بهبودبخشی خدمات خود به اعضای حقیقی و حقوقی به‌ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط و با هدف توانمندسازی هرچه بیشتر آنها، با انعقاد قراردادی با شرکت بیمه آسیا، شرایطی را فراهم کرده است که برابر آن شرکت‌های عضو اتاق تهران می‌توانند از خدمات بیمه تکمیلی درمان بهره‌مند شوند.

 

نکته قابل‌توجه در ارائه این خدمت این است که قرارداد تکمیلی درمان بدون لحاظ کردن تعداد کارکنان شرکت‌های عضو اتاق تهران منعقد می‌شود و ابزاری است که به بنگاه‌های کوچک و متوسط امکان می‌دهد با بهبود سطح خدمات‌رسانی به کارکنان خود، پایداری خود را تقویت کنند.

 

برابر تفاهم اتاق تهران و شرکت بیمه آسیا، اعضای حقوقی اتاق تهران می‌توانند با مراجعه به سایتی که به همین منظور طراحی شده و آماده بهره‌برداری است مراجعه کنند و با تکمیل فرم‌ها و دادن اطلاعات خواسته شده درخواست بهره‌مندی از «بیمه بازرگان» را ارائه کنند. پس از آن شرکت بیمه آسیا با هماهنگی با بنگاه درخواست‌کننده و ثبت قرارداد امکان برخورداری از این خدمت را فراهم می‌کند.

 

معرفی طرح بیمه بازرگان

 

بیمه بازرگان، طرحیست منعقد فیما بین اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان تهران و بیمه آسیا در خصوص ارائه خدمات بیمه تکمیلی درمان گروهی به شرکت های عضو اتاق بازرگانی استان تهران، که از مزیت های اصلی این طرح می توان به نرخ مناسب حق بیمه و تعهدات و پوشش های حداکثری و منحصر به فرد و به عنوان اصلی ترین ویژگی، به نداشتن محدودیت تعداد پرسنل برای متقاضیان این طرح اشاره نمود.

 

شرایط عمومی تفاهم نامه


1. کلیه بیمه شوندگان باید مطابق ارائه لیست بیمه، کارمند شرکتی که عضو اتاق تهران است باشند.


2. کلیه بیمه شدگان می بایست دارای بیمه گر اول از طریق شرکتی باشند که عضو رسمی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان تهران می باشد.


3. هر یک از بیمه شدگان موظف اند کلیه افراد تحت تکفل خود را مطابق لیست بیمه ی بیمه گر اول بیمه نمایند.


4. کلیه شرکت های عضو اتاق بازرگانی که متقاضی این طرح هستند موظف اند حداقل  70 درصد اعضای پرسنل لیست بیمه ی شرکت خود را جهت بیمه تکمیلی معرفی نمایند.


5. مدت انتظار این طرح برای زایمان 9 ماه و بیماریها 3 ماه می باشد.


6. کلیه شرکت های متقاضی در صورت عدم عضویت اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان تهران می توانند با ثبت نام و دریافت عضویت این اتاق از خدمات این بیمه استفاده نمایند.

 

نحوه ی پرداخت حق بیمه


مبلغ حق بیمه توسط شرکت های عضو اتاق بازرگانی به صورت اقساطی طی 3 قسط به بیمه آسیا پرداخت خواهد شد. به گونه ای که قسط اول در شروع قرارداد و سایر اقساط به گونه ای کسر گردد که 3 ماه قبل از انقضا بیمه نامه حق بیمه تسویه گردد. در هر صورت هر یک از بیمه گذاران مسئولیت حقوقی ناشی از عدم پرداخت حق بیمه را خواهند داشت.

 

بيمه های درمان گروهی

 

در کنار بهره مندي از روزهاي شاد و خوش زندگي، پيش بيني راهکارهاي رفع مشکلات روزهاي تلخ و ناخوشايند، لازمه يک زندگي شايسته است. هيچ کس قادر به پيش بيني وضعيت سلامت خود و يا نزديکان خود در آينده نيست، اما مي توان براي تامين هزينه ها و جلوگيري از بروز مشکلات اقتصادي که هزينه هاي سرسام آور درمان بيماري، مسبب آن مي باشد، با راهکارهاي مناسب مثل بيمه درمان اين تشويش را رفع نمود. بيمه درمان شاخه اي از بيمه هاي اشخاص مي باشد و در حال حاضر به صورت گروهي و تکميلي (مازاد بر پوشش سازمان هاي بيمه گر پايه نظير سازمان تامين اجتماعي، خدمات درماني و بيمه هاي مشابه) عرضه مي شود.

 

در اين نوع بيمه نامه، پرداخت هزينه هاي بيمارستاني و جراحي ناشي از بيماري و حوادث احتمالي و ساير پوشش هاي اضافي درماني طبق شرايط بيمه نامه تعهد مي شود. بيمه شدگان شامل کارکنان شاغل در سازمان ها، شرکت ها و افراد تحت تکفل آنان شامل همسر، فرزندان و والدين مي باشند که با معرفي بيمه گذار تحت پوشش قرار گرفته و مي توانند از مزاياي اين بيمه نامه استفاده نمايند.

 

موارد تحت پوشش در اين بيمه نامه عبارت است از:

 

تامين هزينه اعمال جراحي و بستري در بيمارستان و مراکز جراحي محدود در اثر حادثه يا بيماري، آنژيوگرافي قلب، انواع سنگ شکن، ديسک ستون فقرات، هزينه هاي شيمي درماني، راديوتراپي و گامانايف.


تامين هزينه اعمال جراحي قلب، مغز و اعصاب (به استثناء ديسک ستون فقرات)، پيوندها (فقط شامل ريه، کبد، کليه و مغز استخوان).
تامين هزينه هاي زايمان طبيعي و سزارين.


تامين هزينه انتقال بيمار با آمبولانس در داخل و خارج شهر، به شرط بستري در بيمارستان.


تامين هزينه هاي رفع عيوب انکساري چشم براي اصلاح موارد نزديک بيني، دوربيني و آستيگماتيسم.


تامين هزينه هاي پاراکلينيکي شامل انواع اسکن، سونوگرافي، ام آر آي، انواع آندوسکوپي، اکوکارديوگرافي، ماموگرافي، دانسيتومتري، تست ورزش، نوار (اعم از عضله، عصب، مغز، قلب، مثانه)، آنژيوگرافي چشم، شنوايي سنجي، بينايي سنجي، هولتر مانيتورنينگ قلب، انواع گرافي، فيزيوتراپي.


تامين هزينه جراحي هاي مجاز سرپايي مانند شکستگي ها، گچ گيري، ختنه، بخيه، کرايوتراپي، اکسيزيون ليپوم، تخليه کيست، ليزردرماني و بيوپسي.
 

مزاياي اين طرح:

 

تخفیف استثنایی حق بیمه : به موجب انعقاد قراداد تجميعي اين بيمه از طريق اتاق بازرگاني صنايع ، معادن و کشاورزي تهران با بيمه آسيا نرخ حق بيمه از طريق اين طرح به ميزان قابل توجه اي در مقايسه با ساير بيمه هاي درمان که به صورت منحصرا براي شرکت ها ارائه مي گردد کاهش يافته است.


بدون محدودیت تعداد پرسنل: به عنوان اصلي ترين ويژگي اين طرح مي توان به نداشتن محدوديت تعداد پرسنل براي شرکت هاي طرف قرارداد اشاره نمود. کليه قرارداد هاي بيمه درمان گروهي با شرط بيشتر بودن تعداد پرسنل از حداقل 30 نفر عرضه مي گردد و به دليل اين محدوديت همواره شرکت هاي کوچک و متوسط از امکان استفاده از خدمات بيمه درمان بي بهره بوده اند. در سال 1396 اتاق بازرگاني صنايع، معادن و کشاورزي تهران به منظور ارائه اين خدمات به کليه شرکت هاي عضو اين مجموعه، قراردادي با شرکت بيمه آسيا تحت عنوان بيمه بازرگان منعقد گرديد که بدون محدوديت تعداد پرسنل کليه اعضاي حقوقي اين اتاق، صرف نظر از تعداد کارمندان، امکان بهره مندي از اين خدمات را دارا مي باشند.


پوشش حداکثری کلیه هزینه های درمانی : يکي ديگر از مزاياي اين طرح پوشش کامل کليه هزينه ها و پرداخت حداکثري خسارت از سوي شرکت بيمه آسيا مي باشد

  

توضیح جدول تعهدات بیمه آسیا

 

برابر مذاکرات اخیر، تغییراتی در جدول تعهدات بیمه آسیا برای شرکت‌های عضو اتاق تهران، که متقاضی دریافت خدمات بیمه تکمیلی هستند اعمال شد. این تغییرات در راستای بهبود تعهدات بیمه در خدمات اصلی درمانی لحاظ شده است.

 

 

مراحل ثبت نام برای برخورداری از بیمه تکمیلی آسیا برای شرکت های عضو اتاق تهران

 

مرحله اول:

شرکت‌های عضو اتاق تهران می‌توانند از طریق لینک وارد پرتال بیمه بازرگان شده و اطلاعات مورد نیاز را برای ثبت نام اولیه  وارد کنند.

 

مرحله دوم: 

 

تکمیل مدارک

 

پس از ثبت نام اولیه در لینک بالا، برای ادامه مراحل لطفا برابر دستور زیر فایل اکسل زیر را دریافت و برابر دستور پر کنید.

1. هر یک از شرکت‌های متقاضی بیمه تکمیلی درمان موظفند در فایل اکسل زیر کلیه اطلاعات پرسنل اصلی متقاضی بیمه و افراد تحت تکفل متقاضی بیمه تکمیلی خود را تکمیل و ارسال کنند.


2. در بخش کد پرسنلی، باید شماره پرسنلی بیمه شده اصلی مطابق لیست بیمه تامین اجتماعی شرکت وارد شود. بدیهی است که افراد تحت تکفل، فاقد این کد هستند.


3. در بخش نسبت با بیمه شده در صورتی که فرد پرسنل اصلی شرکت است کلمه اصلی و در غیر این صورت یکی از موارد همسر ، فرزند ، مادر یا پدر درج شود.


4.در بخش تعداد اعضای خانواده باید مجموع تعداد نفرات تحت تکفل متقاضی بیمه + بیمه شده اصلی درج شود.

 

5. در بخش بیمه‌گذار، نام شرکتی که دارای عضویت اتاق بازرگانی است وارد شود.


6.در بخش اطلاعات حساب بانکی، مشخصات یک حساب بانکی (متعلق به بیمه شده اصلی) برای هر خانواده کفایت می‌کند.

 

7. در بخش شماره تماس، شماره تلفن همراه بیمه شده اصلی برای هر خانواده کفایت می‌کند.

 

• دریافت فایل تکمیل مدارک

پس از تکمیل اطلاعات پرسنل شرکت ها در فایل اکسل، این فایل به همراه «لیست تامین اجتماعی شرکت»، «کپی صفحه اول و صفحه دوم شناسنامه متقاضیان» و «نامه درخواست شرکت برای بیمه تکمیلی درمان گروهی» به  تلگرام بیمه بازرگان به شماره   09391400427 ارسال شود.

 

مرحله سوم:

 

تماس با شماره  22915141 - 021  جهت هماهنگی برای دریافت قرارداد بیمه

 

منبع: اتاق تهران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد