ارسال پاسخ

دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n139

pvc-asso.ir

جزییات تفاهم بورس کالای ایران با فعالان پتروشیمی

با فعالان پتروشیمی به این جمع بندی رسیدیم که برای برخی از کالاها از طریق سلف، سلف موازی و یا عرضه خاص می‌توان کار کرد.

 

 به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات PVC به نقل ازخبرگزاری فارس حامد سلطانی نژاد مدیر عامل بورس کالای ایران گفت: در جلساتی که با فعالان پتروشیمی داشتیم، ضمن توضیح کارکرد های بازار فرعی به این جمع بندی رسیدیم که تمامی نیازهایی که فعالان پتروشیمی در حوزه قراردادهای بلند مدت و یا در مورد گرید های خاص دارند، به نظر می‌رسد برای صنایع مختلف بالادستی و پایین دستی پتروشیمی و تولید محصولات مختلف می توان راه حل های مختلفی در بورس کالا داشت.

 

حامد سلطانی نژاد گفت: با فعالان پتروشیمی و نهادهای تصمیم گیر به این جمع بندی رسیدیم که برای برخی از محصولات از طریق ابزار سلف، سلف موازی و یا عرضه های خاص برای مشتریان خاص می توان کار کرد. منتهی همه این پیشنهاد ها در دو موضوع از جمله شفافیت در مکانیزم عرضه و تقاضا و رقابت میان بورس کالا و متولیان عرضه محصولات پتروشیمی مشترک بودند.

 

وی افزود: قرار شد طرح این موضوع و همفکری ها تداوم داشته باشد و به تناسب گروه های کالایی مختلف با فعالان پتروشیمی جلسات مداومی وجود داشته باشد و راه حل‌ها ارایه شود.

 

مدیر عامل بورس کالا با بیان اینکه بورس کالا همیشه باقی خواهد ماند، عنوان کرد:  بازار فرعی بسیاری از محدودیت های بازار اصلی محصولات پتروشیمی را نداشته و بسیاری از محدودیت های بازار اصلی از جمله دامنه نوسان قیمت را ندارد. همچنین این بازار تناوب عرضه ندارد و محصولی که در خط تولید با یک افت کیفیت مواجه می شود به عنوان آف گرید به این بازار وارد می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد