ارسال پاسخ

دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n138

pvc-asso.ir

ارتباط ناتمام صنعت و دانشگاه

هنوز در زمينه ارتباط صنعت با دانشگاه با جايگاه مطلوب بسيار فاصله داريم. ارتباط موثر در اين حوزه حاصل همكاري صنعت با دانشگاه و بستر سازي دولت است.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، حامد عزیزی عضو هیئت علمی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران در گفت و گو با خبرنگار انجمن اظهار داشت: در ايران توليد كنندگان لوله و اتصالات پي وي سي بيشتر در بخش ساختمان و به ويژه در ساخت لوله هاي فاضلابي فعال هستند در حالي كه در دنيا بخش عمده‌اي از مصرف لوله و اتصالات پي وي سي در زمينه انتقال آب و آبرساني است.

 

عزیزی با بیان این که آمارهاي جهاني نشان از رشد ساليانه مصرف پي وي سي در دنيا دارد، گفت: اين رشد در بسياري از مناطق دنيا همانند آمريكا، آسيا ، آفريقا و بخشي از اروپا در بخش محصولات سخت پي وي سي و به ويژه در لوله و اتصالات دیده میشود.

 

وی ادامه داد: پي وي سي به دليل دارا بودن خواص ویژه، جايگاه مناسبي در آينده دنيا خواهد داشت. يكي از مزاياي پي وي سي مي‌تواند وابستگي كمتر قيمت اين پليمر به قيمت فراورده‌هاي نفتي در مقايسه با ساير پلاستيك‌هاي رقيب در اين حوزه باشد.

 

 این استاد دانشگاه در خصوص جایگاه این صنعت در ایران تصریح کرد: در ايران توليد كنندگان لوله و اتصالات پي وي سي بيشتر در بخش ساختمان و به ويژه در ساخت لوله هاي فاضلابي فعال هستند در حالي كه در دنيا بخش عمده‌اي از مصرف لوله و اتصالات پي وي سي در زمينه انتقال آب و آبرساني است؛ لذا ايران در اين زمينه مي‌تواند با تلاش و پیگیری  به جايگاه خوبي دست يابد.

 

وی گفت: مزيتي كه ايران در زمينه پي وي سي دارد اين است كه پليمر پايه يعني پي وي سي در داخل كشور توليد می شود. در حال حاضر چهار پتروشيمي توليد كننده اين پلیمر هستند و طرح‌هاي توسعه ديگري هم در حال انجام است كه مي‌توان گفت نيازي به واردات اين محصول به ويژه براي مصارف لوله و اتصالات وجود ندارد.

 

عزیزی در پاسخ به این پرسش که آیا ارتباط صنعت با دانشگاه وضعیت مطلوبی دارد پاسخ را منفی دانست و توضیح داد: ما هنوز در زمينه ارتباط صنعت با دانشگاه با جايگاه مطلوب بسيار فاصله داريم. ارتباط موثر در اين حوزه حاصل همكاري صنعت با دانشگاه و بستر سازي دولت است كه به نظر بنده هر كدام از اين سه بخش نقص‌هايي دارند و هر کدام مسئول بخشي از اين مسئله هستند.

 

مشروح این گفت و گو را در شماره بعدی مجله انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی می خوانید.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد