ارسال پاسخ

۱۶ دى ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1318

pvc-asso.ir

بورس کالا برای شرکت‌های خصولتی قیمت سازی می کند + 7 بند اصلاحی

شرکت بورس کالای ایران با قیمت سازی و گران کردن کالای عرضه کنندگان بالادستی خصولتی به تامین منافع آنها می پردازد.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از اینپیا، چند تشکل صنفی صنایع پایین دستی پتروشیمی با امضای نامه ای که خطاب به وزیر اقتصاد، وزیر صنعت،معدن و تجارت و همچنین رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نوشته شده اعتراض خود ، نسبت به عملکرد شرکت بورس کالا و حمایت کانالیزه شده این شرکت از شرکت‌های خصوصی را عنوان کردند.

 

در این نامه که به امضای انجمن پلی اتیلن، انجمن صنایع و پروفیل دی سی و در و پنجره، سندیکای کاغذ و مقوای ایران، انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان مولیبرن، سندیکای آلمینیوم، انجمن ملی صنایع و سولزمین، انجمن تولیدکنندگان رنگ و رزین، انجمن صنفی کارفرمایان و تولیدکنندگان تابلوی برق ایران، سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل، اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد، شرکت نورد و لوله اهواز رسیده، آمده است:

 

همانطور که مستحضر هستید حفظ و حراست از حقوق اعضای تشکلهای بخش خصوصی به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور، وظیفه است که بر عهده کلیه مسئولین و نهادهای مختلف جامعه است و مدتهاست که اعضای تشکل های صنفی مصرف کننده و صنایع پایین دستی به جهت احقاق حقوق حقه خود که عملا با تسلط عرضه کنندگان بر هیات مدیره بورس کالای ایران و آیین نامه ها، بدون رعایت تشریفات قانونی تضییع گردیده گله مند هستیم و اظهار میداریم بورس کالا از موقعیت خود برای منافع شرکتی و هیات مدیره بورس کالا از اشرافشان برعرضه های کالا استفاده نموده و با تضاد منافع در جهت تامین حداکثری سود خود و ایجاد گرانی تلاش می کنند.

 

در حالی‌که فلسفه تشکیل شرکت بورس کالا ایجاد بازار شفاف و آزاد سازی قیمتها جهت تسهیل معاملات و کشف نرخ قیمت عادلانه کالاهای اساسی و مواد اولیه واسطه ای بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا و ایجاد بازارهای مدیریت ریسک قیمت و تامین بازار کالایی و تضمین تعهدات طرفین معامله به منظور دستیابی به اثرات مثبت این مهم در توسعه اقتصادی بوده ولی متاسفانه این شرکت از هدف خود خارج گردیده است و هم اکنون به ابزار قیمت سازی و گران کردن کالای عرضه کنندگان بالادستی خصولتی تبدیل شده است. به همین منظور خواستار اصلاح ساختار شرکتی در آن شرکت می باشیم.

 

معهذا اعضای تشکلهای تولیدی و امضاءکنندگان ذیل درخواست های خود را اعلام و پیشنهاد می نمایند ترتیبی اتخاذ شود تا اصلاح ساختار شرکت بورس کالای ایران بشرح ذیل صورت پذیرد:

 

1-عرضه کنندگان را بعلت تضاد منافع از هیات مدیره بورس کالا اخراج و عضویت آنان در هیات مدیره ممنوع شود.


2-عرضه های میچینگ که بصورت عرفی و بدون رعایت تشریفات قانونی انجام می شود را قانونمند سازید. وقتی کالا در زمان کشف قیمت به اندازه ی تقاضا موجود عرضه نمی شود و کمتر از تقاضای عرضه انجام ی شود مچینگهای بعد از عرضه ناکاغی برخلاف رویه عرضه و تقاضا و نوعی قیمت سازی است و فقط برای معافیت مالیاتی در خارج از بورس فروخته و ثبت می شود.


3- هم اکنون با عرضه های قطره چکانی کشف قیمت صورت می گیرد و بدتر اینکه عرضه کنندگان انحصاری هستند و با مدیریت و مهندسی عرضه قیمتها را بالا می برند اذا می بایست برنامه سالانه و فصلی عرضه ها اعلام گردد تا در صنایع پایین دست برنامه ریزی تولید انجام شود.


4- عرضه کنندگان محصولات بالادستی خصوصی که صادرات محصولات و مواد اولیه دارند می بایست محصولات و مواد اولیه خود را نیز در رینگ صادراتی عرضه کنند وخواهان آن هستیم که جهت شفافیت قیمتها عره های صادراتی در رینگ صادراتی انجام شود.


5-درخواست تعیین ناظر بی طرف مثل قوه قضایه یا تعزیرات یا ناظری از سوی سامان حمایت جهت نظارت بر معاملات صورت پذیرفته در بورس کالای ایران.


6- اجرای کامل مصوبات شورای رقابت در خصوص نحوه کشف قیمت پایه و عرضه ها در بورس کالای ایران


7- تعیین و اصلاح ساختار به گونه ای باشد که حرف و سختن در اعتراض مصرف کنندگان هم شنیده شود.


نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد