ارسال پاسخ

۷ آبان ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1194

pvc-asso.ir

وضعیت شکننده لوله و اتصالات PVC در بخش کشاورزی و ضرورت معرفی بیشتر در این حوزه

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی تاسیسات و سیستم های سرمایشی و گرمایشی تهران  از 3 تا 6 آبان 96 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، تعدادی از اعضای انجمن در این نمایشگاه به عنوان غرفه گذار میزبان بازدیدکنندگان تخصصی بودند.

 

نمایشگاه روز چهارشنیه سوم آبان گشایش و شنبه 6 آبان به کار خود پایان داد. غرفه گذاران این نمایشگاه در حالی روز اول و پایان آن را کم رونق توصیف کردند که از دو روز پنج شنبه و  جمعه رضایت نسبی داشتند؛ اما آنها این رضایت را نه دلیلی بر رونق بازار بلکه آن را دیدار با همکاران و مشتریان قبلی خود عنوان کردند که در روزهای تعطیل برای بازدید به این نمایشگاه آمده بودند.

 

برخی بر این باورند که حضور در نمایشگاه در شرایط فعلی بیشتر از لحاظ برندینگ حائز اهمیت است و نه یافتن مشتریان جدید، چرا که هنوز مسکن در خواب رکود به سر می برد. تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی در این نمایشگاه علاوه بر ارزیابی وضعیت فعلی در بخش مسکن، به این پرسش پاسخ دادند که اگر مسکن در حالت رکود به سر می برد آیا مصارف این محصولات در بخش کشاورزی وضعیت مطلوبی دارد؟

 

وضعیت شکننده لوله و اتصالات پی وی سی در مصارف کشاورزی

رونقی مدیر دفتر مرکزی شرکت لوله گستر گلپایگان درباره شانزدهمین نمایشگاه تاسیسات سرمایشی و گرمایشی با بیان این که این نمایشگاه به لحاظ کیفی در مقایسه با نمایشگاه سال گذشته ضعیف تر بود، گفت: دو روز پنج شنبه و جمعه به نسبت روزهای دیگر، حضور بازدیدکنندگان بهتر بود و این نیز به دلیل رکود بازار است.

 

وی در خصوص مجاز شدن 10 درصد افزایش قیمت لوله و اتصالات پی وی سی از سوی انجمن، گفت: به نظر من این افزایش قیمت با توجه به بالا رفتن قیمت ها امری ضروری بود و این میزان افزایش نیز با توجه به رکود بازار و نزدیکی به فصل سرما مناسب است.  البته بازار بیش از این میزان کشش افزایش قیمت را ندارد.

 

وی درباره رکود در بخش ساختمان توضیح داد: این موضوع به عوامل مختلفی همچون سیاست گذاری دولت بستگی دارد و همچنین مواردی مانند تسهلیات و غیره. البته برخی علل دیگر آن به پتروشیمی ها و میزان عرضه و قیمت مواد اولیه بستگی دارد.

 

رونقی درباره وضعیت مصارف لوله و اتصالات پی وی سی در بخش کشاورزی عنوان کرد: در بخش کشاوری پی وی سی در حال از دست دادن جایگاه خود است، شاید به این دلیل که همکاران در این حوزه فعالیت چندانی انجام نداده اند و ما در حال حاضر شاهد جایگزین شدن لوله های پلی اتیلن در این بخش به جای پی وی سی هستیم. همکاران روی این موضوع وقت کافی نگذاشته و در نهادهای ذیربط مختلف از حق پی وی سی دفاع نکرده اند.

 

لوله های پی وی سی در بخش کشاورزی معرفی نشده اند

ولی بک از شرکت پلیمر گلپایگان گفت: نمایشگاه تاسیسات از چهارشنیه سوم آبان شروع شد و می توان آن را نمایشگاه خوبی ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: برخی از فروشندگان در مراجعه به ما از وضعیت کیفی برخی از محصولات لوله و اتصالات پی وی سی در بازار انتقاد دارند. در حال حاضر مردم لوله پی وی سی را به عنوان یک جنس نامرغوب و شکننده می شناسند در حالی که این گونه نیست؛ چنانچه همه تولیدکنندگان این بخش، کیفیت محصولات خود را ارتقاء دهند، بازار فروش لوله های پی وی سی نسبت به قبل هم بهتر خواهد شد

 

وی بک با بیان این که در دنیا 80 درصد از لوله های پی وی سی استفاده و تنها 20 درصد از دیگر لوله ها استفاده می کنند، گفت: چنانچه ما کیفیت خود را بهبود ببخشیم مصرف کننده نیز به استفاده از این لوله ها روی می آورد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: بنده پیشتر هم به انجمن پیشنهاد دادم تا برای همه سازندگان دوره آموزشی را با هدفارتقاء کیفیت ساخت  برگزار کند تا بتوان از وضعیت موجود عبور کرد. در این حالت دیگر مصرف کننده با اطمینان از این محصولات استفاده می کند.

 

ولی بک در خصوص وضعیت لوله و اتصالات پی وی سی در بخش کشاورزی، اظهار داشت: متاسفانه لوله های پی وی سی چندان برای زهکشی و آبیاری قطره ای معرفی نشده اند و اگر این معرفی انجام شود بازار این بخش هم رونق خواهد گرفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد