ارسال پاسخ

۲۳ مهر ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1174

عباسعلی متوسلیان عنوان کرد:

بیان دستاوردهای انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران

سب جایگاه در حوزه های مختلف دولتی/ فعالیت ها در حوزه بین الملل/ فعالیت های کلان انجمن/ امضای تفاهمنامه های همکاری با سازمان های داخلی مانند

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، عباسعلی متوسلیان رئیس دو دوره هیئت مدیره انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران در مجمع عمومی و عادی انجمن به صورت خلاصه به بیان دستاوردها و عملکرد هیئت مدیره این تشکل پرداخت.

 

متن کامل سخنان عباسعلی متوسلیان به شرح زیر است:


به نام آفریدگار هستی 
امروز بزرگان صنعت پلاستیک و پلیمر به همراه مهمانان گرانقدر در این مکان گرد هم آمده اند تا از عملکرد هیئت مدیره انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران آگاه و با انتخاب هیئت مدیره جدید، شاهد پویایی و نوآوری هر چه بیشتر در این صنعت گرانسگ و اشتغالزا باشند.


همگان اطلاع دارید که صنعت در ایران عزیز از چه فراز و فرودهایی گذر کرده است؛ وقوع انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و تحریم، هر کدام آثار بسیاری بر اقتصاد و به تبع آن بر صنعت داشته اند. با این همه کارآفرینانی که ریشه در این آب و خاک دارند راضی نشده و نخواهند شد به هیچ بهایی چراغ تولید را خاموش و سفره کارگری را تهی سازند. بی اغراق صنعتگران ما با گذشتن از بخش گرانبهایی از زندگی شخصی خود، شبانه روز تلاش کردند و چرخ های اقتصاد ایران را در هر مقطعی چرخاندند تا در حد توان خود، فرزندانمان چراغی روشن فرا روی خود داشته باشند.


درست در این میان بزرگانی از اهالی صنعت برآمدند و با صرف وقت و هزینه خود تشکل های ملی را بنیان نهادند تا این راه را که بیشتر در نشیب بوده است به اندازه توان خود هموار سازند و علاوه بر کارهای اجرایی در حوزه های مختلف، به عنوان همکار و بازوی مشورتی نهادهای دولتی مرتبط عمل کنند. امروز خرسندم به عنوان عضویی از هیئت مدیره انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران به اطلاع برسانم که این تشکل نوپا در مدت این چند سال توانسته است دستاوردهای چشمگیری را در کارنامه خود به ثبت برساند و جایگاه ملی شایسته ای را از آن خود کند.


اما نکته مهم این که ساختار این تشکل ملی خوشبختانه قائم به هیچ شخصی نبوده و نیست و آن چه که انجام شده با همت همه اعضای توانمند هیئت مدیره انجمن و البته با همراهی بی دریغ اعضای محترم به دست آمده است. اعضای هیئت مدیره فارغ از خود بنده، همگی از بزرگان نامی صنعت پلاستیک و پلیمر این سرزمین هستند. خط مشی ثابت هیئت مدیره همواره پاس نهادن به پیشکسوتان و بهره مندی از مشاوره های آنها بوده است در کنار این نیز از اعضای جوان و مدیران خوش فکر نیز خود را محروم نساخته است. همین جا این همراهی را از صمیم دل ارج نهاده و بر این یکدلی تاکید و اصرار دارم.


سروران گرامی، نمی گویم کارمان بی نقد و نقص بوده است، تنها اظهار می نمایم آن چه را که در توان داشتیم به رغم موانع و دست اندازهای موجود به کار بستیم و امروز آن را به داوری شما خواهیم گذاشت. تردیدی ندارم که ایده های شما عزیزان به مدد هیئت مدیره جدید خواهد آمد و این راه با شتاب بیشتری طی خواهد شد. اینجا تنها بنده به برخی از سرفصل اقدامات صورت گرفته اشاره و مشروح آن را سرکارخانم علیرضایی به سمع شما خواهند رساند.


1- کسب جایگاه در حوزه های مختلف دولتی مانند: وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نفت، وزارت اقتصاد، نمایندگی در اتاق بازرگانی ایران با داشتن حق رای ، نماینده اتاق بازرگانی ایران در شورای رقابت با داشتن حق رای، نمایندگی در کارگروه تنظیم بازار محصولات پتروشیمی با داشتن وزارت صنعت، معدن و تجارت، ارتباط با سازمان بورس کالا، ارتباط با شرکت ملی صنایع پتروشیمی... 


2- فعالیت ها در حوزه بین الملل: امضای تفاهمنامه های همکاری با انجمن پلاستیک پاکستان، انجمن ملی پلاستیک فرانسه، شرکت دیلیم کره جنوبی، برگزاری پاویون انجمن ملی در پاکستان، برگزاری نمایشگاه افغان پلاست و انغقاد قرارداد جهت برگزاری 5 ساله نمایشگاه افغان پلاست. 


3- فعالیت های کلان انجمن: تشکیل کمیسیون بازیافت و محیط زیست، تشکیل کمیته دبیران، انجام پروژه مدلسازی میزان ظرفیت تولیدی شرکت ها، ارتقای بخش رسانه ای، تعامل با سازمان ملی استاندارد، تعامل با سازمان حفظ محیط زیست، عضویت در فدراسیون صنعت نفت ایران، برگزاری دوره های آموزشی از جمله: آشنایی با قوانین جدید مالیاتی، آشنایی با قوانین و مقررات مالیات بر ارزش افزوده، همایش توسعه صادرات در صنایع پلاستیک با محوریت افغانستان، کارگاه آموزشی روش نیازسنجی دیکوم، سمینار آموزشی پروفیل در و پنجره UPVC، سمینار آموزشی فیلم های پلی اتیلنی و pp، نشست کارشناسی لزوم پیاده سازی حاکمیت شرکتی در بنگاه های اقتصادی.


4- امضای تفاهمنامه های همکاری با سازمان های داخلی مانند: دفتر صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی، انجمن مهندسین پلیمر و شیمی، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، مرکز رشد فناوری پلیمر، سازمان فنی حرفه ای، سازمان شهرک های صنعتی استان تهران، روزنامه صمت، گروه مشاورین آرا، جامعه قالبسازان ایران، شرکت رهاورد، خانه صنعت معدن و تجارت تهران.
حضار محترم، موارد فوق تنها بخشی از عملکرد هیئت مدیره در دو دوره فعالیت خود بوده است و در این مختصر به برگزاری جلسه های متعدد با نهادهای مختلف در دو بخش دولتی و خصوصی و موضوعات مورد بحث و همچنین جلسه های هیئت مدیره و کمیسیون های آن اشاره نشده است. 


ذکر این مورد نیز ضروری به نظر می رسد که مردم ایران با وجود دارا بودن منابع غنی و سرشار طبیعی، شایسته جایگاهی بیش از وضعیت فعلی در بخش صنعت و اقتصاد هستند و همین موضوع نیز در بخش صنایع تکمیلی پتروشیمی با توجه به وجود بیش از 52 شرکت پتروشیمی و با ظرفیت تولیدی 7/6 دهم میلیون تن، مصداق دارد. ما تا رسیدن به جایگاه واقعی خود در صنایع تکمیلی راه طولانی و البته دشواری پیش روی داریم. در همین زمینه این را ذکر کنم که با توجه به حضور موثر انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران در شورای ملی رقابت به عنوان نماینده پارلمان بخش خصوصی و همچنین کارگروه تنظیم بازار محصولات پتروشیمی، به صورت منظم با ارائه مستندات علمی و هدفمند، برای دستیابی به حقوق تولیدکنندگان تلاش های بسیاری کرده است که نتایج آن در سال 1396 به ویژه در توازن میان عرضه و تقاضا در حدود 85 گرید به خوبی مشهود است. تنهادر حدود 10  گرید وارد رقابت بین 5 تا 10 درصدی می شود که آن نیز به صورت هفتگی رصد و برای توازن در این گریدها تلاش ها ادامه دارد. در کنار این موارد ارتباط مستمری با وزارت صنعت و معدن و تجارت وجود دارد که یکی از دستاوردهای ارزشمند در این بخش دسترسی به سایت بهین یاب با هدف پایش و نظارت بر آن است. همچنین انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران به صورت هماهنگ با انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی ایران در ارتباط بوده و جلسه های بسیاری را با موضوع مواد اولیه برگزار کرده است.  


بنده در اینجا از تلاش های بی شائبه هیئت مدیره محترم انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران، کمیسیون های محترم و پرسنل سختکوش دفتر خانم ها علیرضایی، اقبال، دامغانی، گلمحمدی و آقای موسوی و همچنین از تلاش جناب آقای حق وردی و تیم ایشان در تولید محتوای مفید و توسعه بخش های خبری تشکر می نمایم.


پایان سخن این که حضور شما حضار گرامی را ارج نهاده و از اصحاب نستوه رسانه قدردانی می کنم. با آرزوی موفقیت برای هیئت مدیره دوره سوم انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران.

 

خدایا چنان کن سر انجام کار/ تو خشنود باشی و ما رستگار 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد