ارسال پاسخ

دوشنبه ۱۴ دي ۱۳۹۴
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n115

pvc-asso.ir

پلیمر؛ رونق تقاضا یا رکود

 با وجود نوسان قیمت محصولات پلیمری، اما روند معمولی به نسبت هفته های قبل تبعیت نمی کند. 

 

 
به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از اقتصاد آنلاین، به عنوان مثال در روز شنبه شاهد کاهش نسبی قیمت ها ولی در روز یکشنبه شاهد افزایش حدودی قیمت ها هستیم که نشان می‌دهد در شرایط خاص عرضه‌ها در روزهای اخیر، بازار در حال ورود به فاز جدیدی است.

پس از کاهش قیمت های پایه و همچنین افزایش حجم عرضه ها به بازار پلیمرها بازار منتظر کاهش قیمت ها بود ولی به نظر می رسد روند صعودی فعلی تنها به دلیل تقویت محسوس تقاضا باشد که از هم اکنون خود را برای تولید و فروش در روزهای پایانی سال آماده می کنند.

در روزهای اخیر شاهد نوسان قیمت محصولات پلیمری هستیم ولی از روند معمولی به نسبت هفته های قبل تبعیت نمی کند. به عنوان مثال در روز شنبه شاهد کاهش نسبی قیمت ها ولی در روز یکشنبه شاهد افزایش حدودی قیمت ها هستیم که نشان می‌دهد در شرایط خاص عرضه‌ها در روزهای اخیر ، بازار در حال ورود به فاز جدیدی است.

پس از کاهش محسوس حجم معاملات پلیمرها در بورس کالا در یکماه اخیر ، هفته گذشته مجدداً این حجم افزایشی شد که در کنار کاهش قیمت های پایه هم اکنون انتظار داریم تا کالاهای جدید با قیمت هایی پایین تر وارد بازار شوند که می تواند به کاهش قیمت ها منجر شود ولی روز یکشنبه قیمت ها صعودی شد.

دلیل این رشد نرخ را باید در کنار پایین بودن موجودی انبارها ، در افزایش حجم تقاضا در بازار پلیمرها جستجو کرد که به برتری تقاضا بر عرضه ها منجر شده و نهایتاً قیمت ها را صعودی کرده است. با توجه به زمان مورد نیاز برای خرید مواد اولیه ، تولید و تحویل محصولات نهایی در روزهای پایانی سال به نظر می رسد به صورت چراغ خاموش و نامحسوس حجم تولید در صنایع پایین دستی و تقاضای مواد اولیه در حال افزایش بوده که از پیش قراول شدن این بخش برای بهبود نسبی حجم تولید حکایت می کند.

با توجه به این موارد می توان برای کوتاه مدت انتظار داشت تا با خودنمایی مجدد تقاضا در شرایط سخت فعلی بازار کاهش بیشتری را تجربه نکرده و بازار وارد یک فاز بهبود شود.

افزایش قیمت EX5 ، EX3 ، F7000 پتروشیمی مهر ، 5110 ، BL3 ، 0075 ، 020 ، 0190 ، 2420h و 2420d ، 0209 امیرکبیر و 52518 را می توان در این چارچوب ارزیابی کرد. با توجه به پراکنده بودن این گریدهای پلیمری می توان به تقویت بنیادین اغلب بخش ها و صنایع پایین دستی محصولات پتروشیمی با محوریت صنعت پلاستیک امیدوار بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد