ارسال پاسخ

۸ شهریور ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5379

pvc-asso.ir

سومین نشست شورای سیاست گذاری ایران پلاست برگزار شد/ اختصاص سالن های جدید

ایوب بنوی مدیر نمایشگاه بین المللی ایران پلاست از استقبال مشارکت کنندگان جهت حضور در شانزدهمین دوره خبر داد و گفت: با رایزنی های انجام شده به دنبال افزایش سالن و فضای نمایشگاه ایران پلاست هستیم.

به گزارش ستاد خبری ایران پلاست، سومین نشست شورای سیاست گذاری نمایشگاه ایران پلاست، صبح دیروز (7 شهریور 1401) در شرکت ملی صنایع پتروشیمی با دستور کار بررسی و رایزنی جهت افرایش فضا و تعداد بیشتر سالن به این نمایشگاه برگزار شد.

بر اساس این گزارش در ابتدای این نشست خانم شاه ملکی، دبیر شورای سیاستگذاری ضمن ارائه گزارشی در مورد اقدامات انجام شده در این نمایشگاه، گفت: با پایان مهلت پیش ثبت نام در مرحله اول، هفته گذشته با توجه به درخواست شرکت های دانش بنیان، فرصت دوباره جهت پیش ثبت نام مشارکت کنندگان جدید اختصاص یافت.

وی افزود: با پایان مرحله دوم پیش ثبت نام، روند تأیید مدارک شرکت ها انجام شد و پس از آن اطلاعیه جانمایی نیز منتشر شد که  روز گذشته (6 شهریور 1401)، اولین گروه کالایی از طریق سامانه ایران پلاست و به صورت آنلاین اقدام به جانمایی کردند.

دبیر شورای سیاستگذاری نمایشگاه ایران پلاست اظهار کرد: در نخستین مرحله از جانمایی بخشی از سالن 5 در اختیار انجمن ملی صنایع پلیمر قرار گرفت و همزمان کار جانمایی در باقی سالن ها انجام شد؛ البته تماس هایی داشتیم که برخی از شرکت ها انتقاداتی در خصوص جانمایی مطرح کردند.

به گفته شاه ملکی، تمام مستندات مربوط به جانمایی غرفه ها در گروه اول وجود دارد و ستاد برگزاری برای پاسخ به آن دسته از متقاضیانی که موفق به جانمایی نشده اند، راهکارهایی را تعریف و اطلاع رسانی خواهد کرد.

شاه ملکی گفت: پس از جانمایی گروه کالایی اول، سایر گروه های کالایی، به ترتیب روزهای اعلام شده، کار جانمایی خود را انجام می دهند.

فضای 35 هزار متر در برابری تقاضای فضای 65 هزار متری

ایوب بنوی مدیر نمایشگاه ایران پلاست، در این نشست با مروری بر تجربیات ادوار چهاردهم و پانزدهم این رویداد گفت: در این دوره ها شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصمیم گیرنده و سیاست گذار اصلی این نمایشگاه بود، اگرچه در این دو دوره به دلیل شرایط همه گیری کرونا تعداد مشارکت کنندگان نسبت به ادوار گذشته ایران پلاست کاهش یافته بود، اما بازهم ایران پلاست با مشکل کمی فضای اختصاص یافته روبرو بود.

وی با اشاره به سیاست های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در زمینه صنایع پایین دستی و تکمیلی، ادامه داد: در دوه شانزدهم، شرکت ملی صنایع پتروشیمی با هدف ارتقاء سطح کیفیت نمایشگاه ایران پلاست، با تشکیل شورای سیاستگذاری ، نقش و حضور انجمن ها و تشکل های صنایع پتروشیمی را در برگزاری این رویداد معتبر در منطقه را پررنگ تر کرد.

بنوی تصریح کرد: در دوره شانزدهم نمایشگاه ایران پلاست هر اقدامی که صورت می گیرد  با همفکری و تصمیم جمعی از سوی شورای سیاست گذاری است.

مدیر نمایشگاه ایران پلاست در ادامه خاطر نشان کرد: همان گونه که قبلا طی اخبار و اطلاعیه ها اعلام شد، تقاضای حضور در این دوره از نمایشگاه 65 هزار متر بود، اما  فضای مفید اختصاص یافته به ایران پلاست 35 هزار متر است و این افزایش تقاضا به دلیل جذابیت صنایع پایین دستی، صنایع پلیمری و صنایع مرتبط است.

به گفته ایوب بنوی جهت سامان دهی تقاضاها جهت اختصاص غرفه به مشارکت کنندگان، حداکثر سقفی که به هر متقاضی اختصاص می یابد 200 تا 250 متر است.

رییس کل روابط عمومی شرکت ملی پتروشیمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایران پلاست  سال گذشته 400 شرکت متقاضی داشت اما در سال جاری این تعداد به 1300 شرکت افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: به طور طبیعی برخی شرکت ها به دلیل محدودیت فضا نمی توانند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند. 

به گفته بنوی، روز گذشته با باز شدن سایت جانمایی گروه اول، 23 هزار و 213 متر درخواست ثبت شد در حالی که برای این گروه از محصولات تنها 8900 متر فضا اختصاص یافته بود که ظرف 3 دقیقه و 12 ثانیه تمام جانمایی این گروه کالایی پایان یافت.

اختصاص دو سالن جدید به گروه کالایی اول

مدیر نمایشگاه ایران پلاست گفت: جهت اطمینان خاطر برخی از مشارکت کنندگان گروه کالایی  پیش ساخته و ساخته شده که موفق به جانمایی نشده اند، در حال رایزنی جهت اختصاص دو سالن 10 و11 با فضای 2هزار و 200 متر به این گروه کالایی هستیم.

به گفته بنوی، با فضاهای فوق امکان جانمایی 150 تا 200 شرکت دیگر وجود دارد که در مجموع حدود 70 درصد متقاضیان بخش محصولات جانمایی می شوند.

مدیر ایران پلاست در خصوص اسپانسر های نمایشگاهی، با بیان اینکه نباید برداشت نادرستی از اسپانسر داشته باشیم، زیرا هر نمایشگاهی هزینه هایی دارد که باید بخشی از این هزینه ها از طریق منابع اسپانسر تامین شود، تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی علاوه بر نظارت کامل بر نحوه درآمدهای نمایشگاه و مقوله اسپانسری، از طریق محدود کردن فضای اختصای یافته به اسپانسرهای این نمایشگاه به دنبال ایجاد فضا و جلب خاطر مشارکت کنندگان است.

در این نشست انجمن ها وتشکل ها چه گفتند؟

-همچنین در این نشست، شاکری رئیس انجمن ماشین سازان ایران گفت: حضور انجمن ها در شورای سیاست گذاری با هدف همگرای بیشتری و ایجاد زمینه های همکاری در جهت  بهتر برگزار شدن این رویداد است .

-صادقی نکو رئیس انجمن همگن صنایع پلاستیک استان تهران هم گفت: پیشنهاد می کنم که شرکت های بزرگ پتروشیمی در جهت حضور شرکت های صنایع پایین دستی از نمایشگاه، بخشی از فضای خود را به این گروه از مشارکت کنندگان اختصاص دهند.

-سعید زکایی رئیس هیئت مدیره انجمن مستربچ و کامپاند هم گفت: در برگزاری نمایشگاه ایران پلاست ی توانیم از الگوی نمایشگاه های معتبر دنیا استفاده کنیم. به طور مثال آنها شرکت های بزرگ را در هر دوره از نمایشگاه در جای قبلی خود تثبیت می کنند و یا شرکت های تازه وارد، امکان گرفتن هر متراژ  در هر سالنی را ندارند و باید با حضور متوالی خود امتیازات لازم را کسب کنند.

-علیرضا ترک عضو هیئت مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران هم اظهار کرد: این تشکل 19 انجمن عضو دارد، و فضای اختصاص یافته به انجمن ملی در اختیار انجمن های عضو و دیگر اعضا قرار گرفته است. به گفته وی فضای تخصیص یافته به هر متقاضی در پاویون انجمن ملی حدود 30 متر است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد