ارسال پاسخ

۱۷ آبان ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1214

pvc-asso.ir

روش هایی جهت کاهش هدر رفت مواد در هنگام تولید لوله

عدم کنترل ضخامت دیواره لوله ها، منجر به استفاده بیش از اندازه مواد اولیه می شود.  با وجود اینکه کنترل...

سرویس ترجمه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی: مدیر فنی شرکت Rollepall به اهمیت کاهش میزان ضایعات و همچنین ضایعات ناشی از اضافه وزن لوله ها در خط تولید اشاره کرد.

 

وی بیان داشت که عدم کنترل ضخامت دیواره لوله ها، منجر به استفاده بیش از اندازه مواد اولیه می شود. با وجود اینکه کنترل صد در صد امکان پذیر نیست، اما می توان با کنترل صحیح، به حداقل هدر رفت مواد دست یافت.

 

وی بیان داشت که در این رابطه، دستیابی به کمتر از میزان  3 درصد ضایعات بسیار عالی و مقادیر بالا  10 درصد غیر قابل قبول است.

 

مقدار کل مواد مورد استفاده در سال، عموماً 20-10 برابر میزان واقعی مورد انتظار است.  بنابراین سرمایه گذاری در پروژه هایی که منجر به کاهش هدر رفت مواد شود، کاملا توجیه پذیر است.

 

این امر می تواند به روش های مختلف انجام گیرد. در مرحله اول، ضخامت دیواره با استفاده از ترکیب اندازه گیری های چرخشی و استاتیک اندازه گیری شود که هم در جهت طولی هم قطری اطلاعات را پایش کند.

 

در مرحله دوم، سیستم های گراویمتری وزن سنجی، تغییرات جریان مواد را بررسی کرده و کنترل همزمان میزان مواد ورودی و سرعت کشش را انجام دهند.  تنظیم بهینه خروجی بر اساس ویژگی های محصول و شرایط تولید از دیگر موارد مورد اهمیت است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
نگار ساجدی شنبه ۱ دى ۱۳۹۷
در شرکت ما ضایعات به .4 % رسیده و به نظرم 3 درصد خیلیه
ارسال پاسخ