ارسال پاسخ

۱۸ مهر ۱۳۹۶

pvc-asso.ir

دغدغه زنجیره تولیدکننده، فروشنده و مصرف کننده لوله و اتصالات پی وی سی

تولیدکننده، فروشنده و مصرف کننده لوله و اتصالات پی وی سی هر کدام دغدغه ها و گلایه های بسیاری دارند...

تولیدکننده، فروشنده و مصرف کننده، حلقه اصلی در شکل دهی به بازار یک محصول هستند. نحوه تبلیغات نیز یکی از فاکتورهای مهم برای گرفتن سهم بازار توسط هر برند به شمار می رود. موضوع دیگر به انتخاب مصرف کننده بستگی دارد که آن نیز تحت تاثیر متغیرهایی مانند میزان اثرگذاری تبلیغات، میزان شناخت از یک برند، کیفیت و قیمت ارتباط دارد.

 

اما هر کدام از سه حلقه اصلی دغدغه ها و گلایه های بسیاری دارند که گاه این بحث ها به صورت جزیره ای مطرح شده و به مثابه یک نگرانی همچنان باقی می ماند و البته به تبع آن بازار یک محصول را تحت تاثیر قرار می دهد. نگارنده برای انجام یک پروژه چند روز به گفت و گو با فروشندگان لوله و اتصالات پی وی سی در بازار شادآباد پرداخته است که برخی از دغدغه های آنها را بدون روتوش با مخاطبان در میان می گذارد. اما پیش از پرداختن به موارد کلی مطرح شده توسط  فروشندگان، به ترتیب و به صورت کلی انتقادهای حلقه اول یعنی تولیدکننده عنوان سپس مطالب فروشندگان عنوان و در نهایت دغدغه مصرف کنندگان بیان می شود.

 

الف: دیدگاه تولیدکننده نسبت به محصول و بازار مصرف:

 

- مشکل تهیه مواد اولیه و نوسانات قیمت در این حوزه

 

- وجود محصولات زیرپله ای و فاقد کیفیت در بازار

 

- رکود در صنعت ساختمان

 

- هزینه بالای محصول تولید شده

 

- بهره بالای تسهیلات بانکی

 

- مشکلات بیمه، تامین اجتماعی، دارایی و مالیات

 

- عدم حمایت دولتی

 

- تبلیغات غیرصادقانه برخی برندها

 

- سوء استفاده از یک برند با عناوین مشابه

 

- عدم آشنایی کافی حلقه فروشندگان نسبت به یک محصول با کیفیت

 

- عدم آشنایی نصابان با روش صحیح اجرای کار

 

- ...

می توان به این سیاهه موارد بیشتری را افزود.

 

ب: دیدگاه فروشندگان نسبت به محصول و بازار مصرف

 

- وجود محصولات زیرپله ای در بازار

 

- قیمت بالای محصولات با کیفیت و برندهای شناخته شده

 

- عدم نظارت کافی توسط نهادهای ذیربط مانند؛ اداره استاندارد، شهرداری، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و...

 

- همخوانی نداشتن آن چه که به عنوان میل  و وزن لوله ها درج شده با واقعیت

 

- تلاش سازندگان انبوه ساز برای کاهش قیمت تمام شده و در نتیجه استفاده از لوله و اتصالات ارزان

 

- رکود شدید حاکم بر بازار

 

- وجود رقابت منفی در بازار

 

ج: دیدگاه مصرف کنندگان نسبت به محصول

 

- دشواری در انتخاب برندهای مورد نظر با توجه به تعداد زیاد نام های مشابه

 

- کیفیت غیرثابت محصولات برندهای معمولی

 

- عدم آشنایی اصولی برخی از نصابان با روش های صحیح نصب

 

- انتظار مصرف کننده نهایی برای تحویل ساختمان با کف قیمت

 

- مشکل نقدینگی برای تهیه محصول با کیفیت

 

- مبالغه فروشندگان در معرفی محصول بدون استناد به مدارک علمی

 

- عدم پاسخگویی ارائه دهندگان محصول به کیفیت پس از خرید و مصرف

 

- و...

 

البته همه این موارد برای تمام تولیدکنندگان، فروشندگان و مصرف کنندگان مصداق پیدا نمی کند. مسئله مهم نوعی سردرگمی در بخش زیادی از بازار است که هر سه حلقه عنوان شده دارای نقش و سهمی در این خصوص هستند.

 

انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، ضمن اطلاع رسانی دغدغه ها به هر سه حلقه، در حد توان و بی مبالغه بیش از توان خود تلاش کرده است تا با روش های مختلف مانند برگزاری سمینارها با مخاطبان مختلف، تهیه بروشور و مجله و توزیع آن برای همه گروه های مخاطب، استفاده از فضای مجازی برای ارتباط، تعامل با نهادهای ذیربط دولتی برای رفع برخی از مشکلات و... زمینه فعالیت را برای هر سه حلقه به صورت نسبی تسهیل کند. موضوع مهم دیگر تولیدکنندگان محصول هستند که به زعم نگارنده ضروری است تا سهم خود را در بخش آموزش بازار، ارتقاء کیفیت، خدمات مناسب پس از فروش و... ایفا کنند.

 

روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد